tisdag 2 juni 2015

Dagens Didrik 31/5

Helgen har gått fort. Didrik har varit på bra humör, trots att vädret inte riktigt har samarbetat.

 

I lördags klev jag och han upp på morgonen. Vi hade tänkt gå på jympa, men han ångrade sig och ville inte gå. Vi åkte ner på stan istället. Medans jag shoppade åkte Marcus och Didrik rulltrappa. Sen provade Marcus nya löparskor, under tiden tittade jag och Didrik på en cykel till honom. Han teståkte. Första gången gick det inte så bra, då ramlande han av. Men andra gången gick det mycket bättre. Det får nog bli en sån i slutet av sommaren. Fram till dess får  han åka på sin springcykel.

 

Didrik var så nära att somna i bilen på vägen hem, men vaknade till precis när vi kom hem. Sen vägrade han sova. På eftermiddagen var vi på Märtas dop i Hemlingby kyrkan. Vi klädde upp oss ordentligt och Didrik fixade håret. Det var en fin dopcermoni. Efteråt bjöds det på massa gott. Det var massa barn där. Didrik och Asta lekte massor. När vi kom hem somnade Didrik nästan ovaggad. Även föräldrarna.

 

Idag var vi ute på en promenad på morgonen. Didrik busade i en lekpark. När vi kom hem hjälpte han mig i tvättstugan och sen bakade vi en banankaka. Han höll sig stilla på sin stol hela tiden och tyckte att det var roligt att få hjälpa till att hälla i ingredienser. 

 

På kvällen åkte vi till mormor och morfar. Jag hade frågat honom flera gånger i veckan om han ville sova över och han hade sagt nej varje gång. Han är som sagt väldigt mammig och pappig just nu. Men när jag frågade honom idag så sa han att han ville och när vi kom dit var det inga problem alls. Dock hade han väldigt svårt att komma till ro och somnade inte förrän efter kl 21.


Vi har börjat potträna lite. Didrik är inte speciellt intresserad och det han säger inte alls till när han är kissnödig, men nån gång måste man ju börja. För några månader sen var han iallafall intresserad av pottan, men inte så jättemycket längre. Dock köpte jag en pottbok till honom på Ullared och den tycker han är spännande att läsa när han sitter på pottan. 

 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar