lördag 13 juni 2015

Dagens Didrik 13/6

I förrgår åkte vi till Tyngsjö efter föris och jobbet. Didrik somnade i bilen och sov en halvtimme. Sen var han så uppspelt att äntligen få träffa mormor och morfar igen så han somnade inte förrän strax efter kl 22

Igår vaknade vi vid 7. Det var strålande sol och riktigt varmt redan på morgonen. Didrik var på jättebra humör, trots att han inte hade sovit speciellt länge. Både på torsdag kvällen och fredag morgonen var den här mammig- och pappigheten som Didrik har haft sen vi var på Cypern som bortblåst. Det var mormor och morfar för hela slanten. När han vaknade så ropade han på mormor och morfar, och tittade knappt åt mig när jag kom. Gud så skönt att min lilla kille börjar bli sig själv igen.

 

På förmiddagen var Didrik mycket med morfar och Marcus i garaget och fixade med bilen och släpkärran. Jag passade på att ta en promenad i det fina vädret och njuta lite av solen och en bra bok. Helt enligt plan somnade Didrik efter lunch och var utvilad när vi åkte till Hagfors för att fira student. Trots lite sömn orkade han hålla igång till 20:30. Somnade som en stock i bilen när vi åkte hem och som tur var var det bara att lyfta över honom när vi kom hem.

 

Idag vaknade jag av att jag hörde Didrik ropa väldigt långt borta. Jag trodde först att jag drömde, men när jag vaknade till så förstod jag att han ropade. Kom in i hans rum och sängen var tom. Hörde att han ropade på mormor och morfar från nedervåningen. När jag kom ner stod han i vardagsrummet och hade mina solglasögon på sig och sin nya plånbok i högsta hugg och sa Mamma, jag har vaknat nu. Gud vad jag och mamma skrattade åt honom. Han är ju för härlig.

 

Idag har det inte riktigt varit lika fint väder, men på förmiddagen och eftermiddagen var det ändå helt OK. På förmiddagen tog jag, Didrik och mamma en promenad. Först tittade vi på byns brandbil, sen var vi till sopstationen och slängde sopor och sist gick vi till en sjö och kastade sten och promenerade lite i skogen. Didrik gillade det massor. På eftermiddagen hjälpte Didrik mormor och morfar att bära in ved. Att åka skottkärra var ju fantastiskt roligt. Jag satt bänkad framför TV:n hela eftermiddagen och kvällen. Det var ju prinsbröllop. Åh, vad vackert det var!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar