torsdag 25 juni 2015

Dagens Didrik 23/6

Idag har jag och Didrik haft en riktig mamma-son-dag. Jag har haft semester idag. Vi började dagen med en rejäl sovmorgon, 7:40 vaknade vi. Vi åt frukost i lugn och ro och tog sedan en promenad. Didrik ville så klart gå till en lekpark. Vi valde en tillsammans, en som vi aldrig brukar vara i. Av en slump så var två av Didriks kompisar från föris där med sina mammor. De är ett år äldre än Didrik, men de lekte ändå bra tillsammans. Tjejerna ville visserligen vara lite för sig själva ibland, men Didrik fick vara med större delen av tiden. Vi var där i över en timme.

 

Sen fick vi bråttom hem och äta. Efter lunch packade vi in oss i bilen och åkte till Stockholm. Jag hade bestämt träff med fyra av mina tjejkompisar och deras barn. Didrik somnade efter 10 minuter och sov i en timme och en kvart, helt enligt plan. Han vaknade när vi svängde av E4:an. Vi åkte till Blackeberg, kom fram vid 14. Väl där blev det lek och fika i en lekpark tillsammans med tjejerna och sex barn, en 6-åring, en 3-åring, tre 2-åringar och en liten bebis. Barnen var jättesnälla, vi vuxna fick massa tid att umgås och prata ikapp. De flesta åkte hem vid 17. Jag och Didrik blev bjudna på middag hemma hos en av tjejerna och hennes två barn. Efter middagen lekte barnen ett tag och det blev ännu mer tid för vuxenprat. Jag och Didrik åkte norrut 19:15. Jag trodde att han skulle somna rätt fort, men han somnade inte förrän vid 20:30. Men han var lugn och snäll och satt och pratade med mig så det gjorde inte så mycket.

 

Vi hade verkligen en perfekt dag. Didrik var jätteduktig och snäll och jag hade det fantastiskt bra med tjejerna! Sådana här resor måste jag göra oftare.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar