fredag 7 mars 2014

Dagens Didrik 6/3

Didrik är verkligen inte ett barn som sover länge på morgonen. Vid 6-tiden tycker han att det är dags att kliva upp, oavsett när han somnar (nästan iallafall). Men när man lär sig att lägga sig i tid så spelar det ju inte så stor roll.

Imorse klev vi upp och åt frukost. Didrik har börjat strula lite vid frukosten. Jag tror att han har tröttnat på smaken av gröt, för det vill han inte ha längre. Imorse blev det några skedar gröt, lite smörgås, en clementin och en portion välling.

Jag och Didrik hade tänkt gå på öppna förskolan med Marie och Asta idag, men eftersom jag inte vet om det var magsjuka han hade (vilket jag inte tror eftersom ingen annan blev smittad) så vågade vi inte chansa. Vi åkte till Hemlingby friluftsområdet istället tillsammans med mamma och pappa. Mamma tog hand om Didrik medans pappa promenerade och jag sprang. Jag var så sjukt sugen på att springa och de första två kilometrarna gick jättebra, sen högg det till knät och jag kunde inte fortsätta trots att jag försökte. Jag fick snällt promenera de resterande fyra kilometrarna. Fattar inte vad jag har gjort med mitt knä. När jag går på pass så känner jag ingenting. Men jag får väl ge det lite tid och hoppas att det ger med sig av sig själv.

Didrik traskade omkring och tittade på djuren som finns där och på kottar och annat skoj på marken. Men det roligaste var ändå en sopsorteringsstation. När jag kom tillbaka hade vi fruktstund.

Didrik somnade när vi kom hem och sov i 1 timme och 15 minuter, som vanligt. Det är så sjukt att det nästan går att ställa klockan efter honom.

Ikväll har Didrik varit hos mamma och pappa medans Marcus har tränat och jag har varit på After Work med mina fina kollegor. Som vanligt hade jag jättetrevligt. Mamma och pappa tyckte att jag skulle få sova ut så de erbjöd sig att han Didrik över natten :-)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar