fredag 21 mars 2014

Dagens Didrik 20/3

Didrik ser till att bli frisk lagom till att semestern är slut. Jaja, huvudsaken är ju att han blir frisk! Han firade sin friskhet med att vakna 5:15 Jag var inte helt pigg då, men som tur var var mamma pigg, så hon tog hand om Didrik så att jag fick sova ett litet tag till.

Medans de andra packade och städade så höll oss jag och Didrik ur vägen. Vi var ute i snön, dock blåste det som bara den så det var inte så roligt. Men Didrik traskade omkring ändå. Han är riktigt duktig på att gå i snön.

Bilresan hem gick jättebra. Didrik sov två gånger och där emellan läste han sina nya favoritböcker; en om grävmaskiner, en om dinosaurier och en om bondgården. Den med bondgården har knappar man kan trycka på så kommer olika djurläten. Den är helt klart favoriten.

Vi kom hem på eftermiddagen och jag tyckte att både jag och Didrik behövde frisk luft, så vi tog en promenad på knappt en timme. Han är förvånansvärt nöjd med att åka vagnen. Just nu använder vi bara framåtvända vagnar, det kanske kan bero på det. Jag saknar lite att ha honom emot mig, men så länge kan är nöjd så är jag nöjd :-)

Didrik har utvecklats en hel del när vi har varit bortresta. Det märks att han förstår väldigt mycket nu. Man kan be honom att gå och lämna saker till en speciell person och om man ber honom gå och slänga skräp så går han till papperskorgen. Det är så roligt att se honom, han älskar verkligen att få beröm.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar