måndag 24 mars 2014

Dagens Didrik 24/3

Det verkar som att Didrik har börjat sova hela nätterna igen, eller har har åtminstone gjort det två nätter i rad nu. Visst, han vaknade 5:40, men om han inte har varit vaken på natten så är vi ju rätt pigga. Får se hur det blir inatt.

Det här blir ett kort inlägg. Jag måste packa lite saker inför imorgon. Jag ska jobba och träna och Didrik ska vara hos farmor och farfar.

Idag har vi varit på öppna förskolan på förmiddagen. Medans Didrik sov efter lunch så satt jag ute i solen och läste en bok. Det var länge sedan jag läste en bok, men nu har jag börjat på en som verkar lättsam och bra.

På eftermiddagen tog jag och Didrik en promenad ner på stan. Vi skulle shoppa lite vårkläder till Didrik, men den enda som kom hem med något var Marcus som köpte en snygg kavaj. Han ska på tjänsteresa till Amsterdam i veckan så han behövde något snyggt. Det blev så sent på stan så vi åt middag på Java. Marcus tog en lasagne som han och Didrik skulle dela på, men Didrik var inte alls på humör, allt annat var mycket mer spännande. Han är inte så matglad för tillfället, tur att han är lite rund, så att han har att ta av. Vi funderar på om han har ont i munnen. Flytande (välling) och halvflytande (barnmatsburkar) föda går alldeles utmärkt, men inte sånt som han måste tugga.

Extra krämig fil med blåbärssmak till
frukost gick bra.

Några skedar korvstroganoff till lunch.

Clementiner till efterrätt.

Tuff i sin nya jacka och sina nya skor.


Flytande föda går utmärkt.

Mango madness



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar