söndag 30 mars 2014

Dagens Didrik 29/3

Imorse var det min tur att ha sovmorgon, men jag vaknade först av alla, vid 6:15 och kunde verkligen inte somna om. Didrik vaknade 6:35. 

På förmiddagen var jag och mamma på en stor och uppstyrd barnloppis. Jag hittade två större bilar att ha utomhus, en docksulky att leka med utomhus, ett flygplan från Fisher Price Little People, en kassaapparat, två spadar, två krattor och en förvaringslåda fylld med massor av kökssaker i plast. Allt detta köpte mamma till Didrik för 205:- Marcus blev jättesur för att jag hade köpt så mycket, så vi hade ett härligt bråk om det och lite annat. Nu är han på kryssning och jag kan inte påstå att vi skiljdes som vänner. Men det kommer bli bra imorgon :-)

Det har varit kanonväder idag, 17 grader varmt. Vi har varit ute nästan hela dagen. Didrik har lekt med sin sulky och sin trehjuling. Men det allra roligaste är att traska omkring. När Didrik sov så fixade jag och mamma i trädgården, det var verkligen behövligt. Jag och Marcus måste verkligen ta tag i trädgården och bestämma vad som ska vara kvar.

Ikväll har jag och Didrik varit på 30-års fest hos Johanna och Joel. Didrik har skött sig exemplariskt. Han satt snällt vid bordet när vi åt och sen har han röjt omkring tillsammans med Doris. Vi åkte hem när det var dags för Didrik att sova.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar