torsdag 27 mars 2014

Dagens Didrik 27/3

Det blev ingen sovmorgon för mig. Didrik vaknade 5:30. Vi tog honom till sängen. Han var lugn och mysig, men ville inte somna om. Mamma gick upp med honom. Trots Didriks glada rop i hela lägenheten lyckades jag somna om, och sov 15 minuter.

Dagen på jobbet har sprungit förbi. Didrik och mamma har varit ute nästan hela dagen, förutom när Didrik sov, som han gjorde i 2,5 timme. Mamma hade varit ute och gått med honom i en timme, alltså Didrik gick själv i en timme. När mamma skulle bädda sängen som jag sov i så var Didrik med. Han hade lyft på täcket, tittat in och ropat mamma, hur gulligt var inte det?!

Jag tränade direkt efter jobbet, och knät höll :-). Efter passet träffade jag mamma och Didrik. Jag promenerade till lägenheten med Didrik och mamma tränade. Vi åt kalvsylta med potatis och kokta morötter. Det kan vara Didriks favoriträtt. Han åt två potatisar, nästan en halv förpackning kalvsylta och massa morotsbitar.

Två morgnar i rad när jag har kommit in till Didrik när han vaknar så har han suttit och gosat med ett gosedjur, så sött! Han har ju inte varit ett dugg intresserad av gosedjur tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar