torsdag 6 mars 2014

Dagen Didrik 5/3

Min plan om att vara på jobbet tidigt fungerar bra. Hade träna idag, men när jag skulke byta om insåg jag att jag hade glömt byxorna och toppen hemma. Så himla typiskt!

Marcus skulle ha jobbat heldag idag, men eftersom Didrik har varit sjuk, så var det lite svårt att få barnvakt.  Men som tur var så kom mamma och pappa lite tidigare än planerat, så Marcus kunde jobba halva dagen. Jag hade tänkt sluta tidigt idag,  men kom inte iväg från jobbet förrän kl 16 ändå. Då cyklade jag direkt hem till mamma och pappa.  Där möttes jag av en pigg och glad Didrik som nu verkar vara frisk.

Lilleskrutt busade omkring som vanligt. Han har lärt sig att säga tick tack när man frågar honom hur klockan låter. Det är så himla gulligt! Han gör också en rörelse med handen som vi gör pp öppna förskolan när vi sjunger en sång med tick tack i. Min lilla gullunge :-)

Vi åt mmiddag hos mamma och pappa,  pasta med korvsås. Didrik åt med väldigt god aptit. När vi kom hem så busade han i soffan,  just nu är det en favorit :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar