måndag 3 mars 2014

Dagens Didrik 3/3

Idag är första dagen som Marcus är föräldraledig. Tyvärr är Didrik sjuk. Vi vet inte om det är magsjuka eller om det är något annat med magen, men något är iallafall inte som det ska. Han har inte kräkts något mer, men det kommer desto mer ur andra ändan. Inatt hände det en jätteolycka, Marcus fick duscha Didrik och tvätta sängkläder. Trots att de var vakna ganska länge inatt så var Didrik pigg och glad klockan 6 imorse. Dock har han inte velat äta så jättemycket idag, men två portioner välling, två skålar kräm med mjölk och en smörgås hade iallafall gått ner.

Det kändes lite jobbigare att åka till jobbet imorse när jag visste att Marcus och Didrik skulle vara hemma och mysa hela dagen, men samtidigt blir allt mycket lättare nu när Marcus är hemma. Jag behöver bara anpassa mig efter mina tider. Min plan är att vara på jobbet tidigt, och gå hem i bra tid. Minst två dagar i veckan ska jag träna och så ofta som möjligt ska jag göra det på lunchen. Idag gick jag upp kl 6, stämplade in på jobbet kl 6:55, tränade kl 11:30 och cyklade hem kl 16:50. Det blev lite senare än vad jag hade tänkt, men får försöka kompensera det på onsdag.

Didrik blev jätteglad när jag kom hem. Han hade pratat om mig massor idag när jag var på jobbet. Marcus hade lagat mat så det var bara att sätta sig vid ett dukat bord :-) Jag ska försöka sätta alla måsten år sons och bara ta till vara på tiden med Didrik från det att jag kommer hem tills att han somnar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar