tisdag 11 mars 2014

Dagens Didrik 11/3

Känns som att det börjar bli lite fånigt att varje dag säga att dagarna med Didrik är så himla perfekta och bra, men så är det just nu. Inga tänder som spökar just nu och ingen sjukdom (peppar, peppar). Vem vet, det kan ju vända imorgon. Ikväll har han dreglat en del och kliat sig i munnen. Så man vet ju aldrig. det gäller att njuta så länge det varar :-)

Didrik har varit på så himla bra humör idag, en riktig liten solstråle. Kanske kan det bero på att han valde att ta sovmorgon till 7:15. Så han sov nästan 12 timmar inatt, dock grät han lite i sömnen en gång. Marcus gick in och lade honom till rätta. Vid 5:25 hörde jag honom och tog då in honom till oss. Han somnade om direkt och sov som sagt till 7:15. Jag vaknade till och med innan honom. Det var så skönt att bara ligga i sängen och titta på honom när han sov.

På förmiddagen var vi på öppna förskolan här i Bomhus. Det var evigheter sedan vi var där och det har verkligen blivit ett generationsskifte. De var mest små bebisar där. Men Isabell och Alicia var där så några kända ansikten.

När vi kom hem var världens bästa städerska här. Mamma har storstädat och bytt till vårgardiner på nedervåningen. Efter lunch tog jag och pappa en promenad med Didrik i vårsolen. Didrik sov mellan 13:40 och 14:45. Sen var det full fart igen. Han är så himla busig när vi är hemma, men när vi är bland andra barn är han riktigt snäll, och tur är väl det.

Innan Marcus kom hem tog vi en cykeltur runt i Bomhus. Det blev över 7 km till slut. Och det är rätt jobbigt att cykla med nästan 11 kg barn bak på cykeln. Det var så skönt ute så jag kände att vi inte kunde vara inomhus.

Ikväll har Didrik och Marcus busat massor, de har spelat ukulele, hoppat studsmatta och tittat i Didriks nya bok med djur från bondgården.

Jag nattade honom och som vanligt fick han välling och låg i min famn. Jag provade att lägga honom i hans säng innan han somnade. Han låg och tittade, men rörde sig inte. Jag gick ut därifrån och insåg hur mysigt jag tycker att det är när han somnar i min famn. Det är ju liksom vår mystid, i och med att han inte är så mycket för att mysa på dagtid. Efter några minuter ropar han på mig. Han var rätt trött så hade jag gett det några försök så hade han säkert somnat i sin säng, men jag tog upp honom och satte mig i soffan med honom och så somnade han i min famn. Jag älskar att sitta med honom när han sover. Jag är inte helt överens med mig själv om hur vi ska göra. Jag tycker ju egentligen att han borde somna i sin egen säng, men då missar jag ju mystiden. Jaja, det är väl inget som jag måste bestämma idag. Jag är iallafall nöjd med att vi har fått honom att somna om i sin egen säng på nätterna. Sen att jag tar in honom om han vaknar för tidigt på morgonen, det har jag inget emot. Det ultimata är ju att få honom att sova hela nätterna i sin egen säng, men där är vi inte just nu.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar