söndag 16 mars 2014

Dagens Didrik 16/3

Herre min skapare vilken natt. Det var länge sen Didrik var så dålig.  Han har varit kokhet hela natten plus att han har haft magknip. Han skrek konstant i 30 minuter, innan han rapade och fes, sen somnade han om. Marcus har dragit det tyngsta lasset inatt. När Didrik var som sämst var vi vakna båda två, vid 1 gick jag och la mig.  Didrik tyckte att det var morgon redan kl 5:50. Vi satt i soffan ett tag och myste och jag trodde att han skulle somna om, men icke. Han hade 39 graders feber, så jag gav honom Alvedon och på några minuter var han pigg igen. Vi väckte Marcus vid 8. Vi packade det sista och åkte sen och plockade upp Marcus föräldrar.  Vi kom iväg från Gävle kl 10:10. Efter en relativt lugn bilresa kom vi till Lindvallen kl 15:30. Vi stannade i Mora och åt på McDonalds. Didrik fick en egen cheeseburgare. Trots den höga febern så åt han upp halva.

Ikväll hade han 40 graders feber, så det ser inte så lovande ut för den här semestern,  men vi håller tummarna för att det vänder nu. Didrik verkade jättetrött vid 19, så vi gav honom Alvedon och mat. Han åt massor och fick så mycket ny energi att han inte somnade förrän kl 21:30. Vi får se hur natten blir. Han har redan gråtit i sömnen en gång. Bara han slipper magknipet så är jag nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar