söndag 1 september 2013

Dagens Didde 31/8

Didrik vaknade 5:05. Det blir bara tidigare och tidigare. Jag gav honom välling och hoppades på att han skulle somna om direkt, men det funkade inte alls. Jag provade att lägga honom i hans säng, men han var inte alls sugen på att sova. Jag la honom innanför mig i soffan och strök honom på kinden och över ryggen, då somnade han. Jag ville inte flytta på honom så vi sov så i drygt en timme. Sen vaknade Marcus och tog honom så jag fick sova ännu mer, ända till 9:45 :-)

Innan lunch tog jag och Didrik en långpromenad i det fina vädret. På eftermiddagen packade jag. Marcus och pappa har börjat att panela om vårt förråd.

På kvällen var vi hos familjen Hägg-Lidén på försenad bröllopsfest. De gifte sig i smyg i somras. Vi hade en jättetrevlig kväll, med god mat och dryck och trevligt sällskap. Det var tre andra småbarn där och Didrik hade fullt upp med att hålla koll på dem. Efter att han hade fått välling var han så trött att han somnade i Marcus famn. Det händer ju typ aldrig nu för tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar