onsdag 25 september 2013

Dagens Didde 25/9

Jaha, jag börjar nästan vänja mig vid att vakna vid 5. Jag går numer och lägger mig vid 21:30 på kvällen och försöker somna senast 22.

Imorse gjorde jag precis som igår. Tog med mig Didrik ut i soffan och satt där i mörkret med honom. Dock var han mycket piggare idag så vi kollade lite på Babblarna på Youtube. Vid 5:55 somnade vi bredvid varandra i soffan. Vi vaknade när Marcus gick upp 6:50. Då var det -2 grader ute och strålande sol.

Efter frukost gick vi ut till parken ett tag. När vi sen kom in igen då var det dags för Didrik och sova middag. När han hade sovit i 1,5 timme var jag tvungen att väcka honom.

Efter lite lunch och en mindre bajsmasaker så mötte vi upp Ingrid och Charlie och promenerade till öppna förskolan på Brynäs. Vi var där i 1,5 timme. Didrik röjde runt som vanligt. Han har blivit mer tuff när det gäller att behålla de leksaker som han leker med. Han har även blivit så att han tar leksaker av andra. Vår son har verkligen myror i brallorna. När de flesta andra barn satt snällt och lyssnade och tittade under sångstunden så for Didrik omkring som en annan vilde. Ibland funderar jag på vad de andra föräldrarna tänker, om de tycker att jag ska försöka hålla honom still. Jag tycker bara att det är roligt om andra barn kommer fram till oss, så jag hoppas att de andra tycker likadant om Didrik. Han charmar iallafall de allra flesta med sitt söta leende och sina högljudda glädjetjut.

Efter öppna förskolan mötte vi upp mamma. Trots att Didrik var jättetrött så blev han jätteglad när mamma kom :-) Vi gick på stan ett tag. Didrik fick ett par byxor och en body av mormor. Det var rea på Polarn och Pyret och då är det bäst att passa på :-)

Ikväll var jag och Didrik hos mamma. Han fick välling där och sen trodde jag att han skulle somna i bilen. Men icke, han var jättepigg! Han satt och myste med mig i soffan framför Bonde söker fru och somnade inte förrän 20:40. Ska bli spännande att se hur det påverkar när han vaknar imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar