måndag 23 september 2013

Dagens Didde 23/9

Nu ska jag prova något nytt för att se om Didrik kan förstå att det inte är morgon innan kl 6 :-) Jag ska låta honom ligga kvar i hans säng till 6 (om han har vaknat tidigare). Vem vet, då kanske hans kropp ställer om sig lite :-) Imorse vaknade han 5:30, men jag lät honom ligga och prata med sig själv till 6:00. Och han verkade rätt nöjd med det. Didrik har en tendens att säga till när han är missnöjd.

Idag har det varit kanonväder. Dock lite blåsigt och kall klar luft. Didrik fick inviga sin skaloverall från PoP. Under den hade han långärmad body, fleecetröja och mjukisbyxor. Bebis i overall är ju underbart sött och Didrik i overall kan vara det gulligaste jag någonsin sett. Vi var i lekparken och gungade och lekte i sandlådan.

På eftermiddagen var vi på föräldragruppsträff på Bvc. Vi var bara 3 st där, men det var jätteroligt ändå. Jämfört med de två tjejerna som var för så är det verkligen fullt ös på Didrik. Vi pratade om blyghet och mammighet. Didrik är verkligen inte blyg och inte speciellt mammig. Han kröp iväg, ut ur rummet och ville kolla vad som fanns där ute. Efter träffen följde jag och Didrik med Isabell hem och gungade lite.

På ett sätt är det roligt att Didrik växer så fort nu. Vi har bytt storlek på kläder. Nu är det storlek 80 som gäller i de flesta plaggen. Han har ju en helt ny garderob nu. I storlek 74 hade han inte så jättemycket, men i 80 finns det massor :-) Jag älskar att välja kläder till Lilleman på morgonen. Imorse blev det lite tokigt matchat, men det gjorde ju inte så mycket när vi bara skulle vara hemma. Men på eftermiddagen satte vi på ett par nya jeans. Det är så roligt att klä en tuff liten kille!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar