torsdag 26 september 2013

Dagens Didde 26/9

Dagen började bra! Didrik sov till 6:15. Så det kanske är så vi ska jobba, lägga honom senare än 19:30.

Vi åt frukost och lekte. Mamma kom också förbi. Allt var som vanligt fram till 9-tiden. Då blev Didrik väldigt ledsen. Jag trodde att det berodde på att han var trött och hungrig. Jag gav honom välling och la honom i vagnen. Han blev helt hysterisk, grät så att han nästan tappade andan. Didrik är ju nästan aldrig ledsen så jag borde ju ha förstått att nånting var fel. Hur som helst lugnade jag ner honom och bäddade ner honom i vagnen. Han somnade så fort vi kom utanför dörren. Vi promenerade i en timme och Didrik sov nästan hela tiden. Kl 11 mötte vi upp Marcus och gick på en kurs i barnsäkerhet på Bvc. Didrik var missnöjd hela tiden och det brukar han ju verkligen inte vara. Han älskar ju att vara med andra människor. När kursen var klar lånade vi en febertermometer av Ingrid. Den visade 39,6. Inte undra på att Didrik inte var sig själv.

Efter att Didrik hade ätit lunch så fick han ny energi. Han var sig nästan lik igen, dock lite gnälligare. Det var svårare än vanligt att få honom att somna. Vi var tvungna att köra sofftricket. Jag la mig bredvid honom och klappade på honom och sjöng för honom. Då kom han till ro och somnade.

Efter lite sömn och Alvedon var det full fart igen. Det är skönt att han än så länge inte är så påverkad av febern.

Det gick ganska bra att lägga honom. Han somnade vid 20:00. Dock vaknade han och var ledsen vid 21:30. Nu återstår att se hur natten blir. Känns som att det kommer bli en jobbig natt för oss alla.

Håller tummarna för att febern har gått ner till imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar