söndag 9 februari 2014

Dagens Didrik 9/2

Det mesta strular när Didrik får tänder. Han sover otroligt och vaknar mycket tidigare än vanligt, han vill inte äta, han är gnällig och hans mage är verkligen inte som den ska. Han har ju fått två tänder på kort tid nu, så nu håller vi tummarna för att det är lugnt ett tag. Matlusten har börjat komma tillbaka lite iallafall.

Vid 10 åkte vi från ett vintrigt Tyngsjö. Didrik sov de första 1,5 timmarna. Vi gjorde ett stopp i Borlänge. Tyvärr blev det inte så långt eftersom vi hade bråttom hem till Gävle. Och det fick vi äta upp. Didrik var riktigt missnöjd på slutet, men som tur är så har vi vår Surfplatta. Babblarna kan verkligen underhålla honom ett tag. Idag tror jag att det var något slags rekord, han tittade i över 10 minuter. Jag försökte även underhålla honom med massa leksaker, bland annat hans två rattar, hans trumpet, hans telefon och hans mikrofon. När han blir uttråkad då alls det blinka och låta :-)

När vi kom till Gävle gjorde vi ett snabbt stopp hemma, sen skjutsade jag Marcus till hans träning. Jag och Didrik åkte hem till hans farmor och farfar. De var barnvakt medans jag var och tränade. Sen åt vi middag där allihopa. Efter maten badade jag, Marcus och Didrik bubbelbadkar. Didrik var mycket fundersam, men tyckte att det var roligt :-)

Han slocknade som ett ljus strax innan kl 20.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar