tisdag 18 februari 2014

Dagens Didrik 18/2

Inatt har Didrik hostat en hel del. Marcus lyckades inte få honom att somna om i hans säng efter att han hade vaknat vid 0:40. Men sen sov han gott i vår säng, jag var tvungen att väcka honom strax innan 7.

Idag har det varit ännu finare väder så Didrik har varit ute nästan hela dagen tillsammans med mamma och pappa. Han har blivit så sjukt duktig på att gå i sina vinterskor. Han går nästan bättre i den än inomhus. Han har också lärt sig vart hans mage är. Och tydligen vart näsan och munnen är också, men det ville han inte visa för mig.

Jag slutade strax efter 16 idag, spå jag kom till Didrik vid 16:30. Han och mamma var nere i tvättstugan då. Han brydde sig knappt om att jag kom, han hade fullt upp med att promenera omkring och upptäcka allt roligt i tvättstugan.

Ikväll har jag och Didrik varit ensamma hemma. Didrik badade. Han kom på att det var jätteroligt att dricka vatten ur badkarskranen. Knäppa lilla pojke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar