lördag 8 februari 2014

Dagens Didrik 8/2

Imorse vaknade Didrik kl 6, en timme bättre än kl 5, men ändå lite väl tidigt. Mamma vaknade vid 7 och tog hand om Lilleman, så att jag och Marcus fick sova vidare.

På förmiddagen tog jag och Marcus en promenad med Didrik. Självklart somnade han, vilket var helt enligt plan. För efter lunch åkte jag, pappa, Marcus och Didrik och tittade på sista specialsträckan i Svenska rallyt. Precis innan mål åker alla bilar nerför slalombacken i Hagfors och på slutet är det ett rätt stort hopp. Där stod vi :-) Didrik åkte pulka uppför slalombacken och väl på plats satt han på Marcus axlar och gick omkring i snön. Det gick jättebra att ha honom med. Han tycker att det är så spännande med bilar.

Är återigen fascinerad över hur mycket som händer med Didrik nu. Han har börjat bygga torn med sina klossar och det senaste är att dra saker efter sig och att alltid ha något i händerna när han går. Varje gång han eller någon annan tappar något eller gör ett högt ljud så gör han ett speciellt ljud och sträcker armarna i luften. Ända sen han var riktigt liten har jag sagt poff och sträckt händerna i luften när jag har tappat något, för att han inte ska bli rädd och ni gör han likadant :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar