söndag 16 februari 2014

Dagens Didrik 13/2

Det blir inte alltid som man tänkt sig, men oftast blir det bra ändå. Idag var planen att jag och Didrik skulle ha bilen och åka till öppna förskolan i Hemlingby på förmiddagen, sen till Johanna, sen åka och handla och som avslutning skulle jag träna. Men Marcus råkade ta med sig bilnyckeln till jobbet och det upptäckte jag när jag hade klätt på mig och Didrik. Jag fick tänka om. Jag och Didrik tog bussen till öppna förskolan. Det var första gången vi var där och det var definitivt inte den sista. Det var flera av Didriks kompisar som var där; Asta, Charlie och Valentin. Jag har ju tyckt att Didrik har blivit lite blyg den senaste tiden, men det var som bortblåst så fort vi kom dit, skönt!

Vi promenerade hem och Didrik somnade och sov drygt en timme. När han vaknade så var Johanna, Doris och Hedvig hemma hos oss :-) Vi hade en jättetrevlig eftermiddag och jag fick bebisgosa :-)

Planen var ju att jag skulle möta Marcus på stan och lämna över Didrik och sen träna, men nu hade jag ju ingen bil. Jag tänkte cykla ner på stan, men det regnade så då hade jag ingen lust med tanke på att Didrik skulle med. Funderade på att träna senare på kvällen, men Marcus kunde inte tänka sig att hoppa över sin träning. Jag blev rätt irriterad med tanke på att han ska träna 4 gånger den här veckan. Men så blev det :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar