torsdag 27 februari 2014

Dagens Didrik 27/2

Trots en natt med rätt lite sömn har Didrik varit världens gladaste och snällaste idag. Efter frukost promenerade vi till öppna förskolan på Brynäs. Det är nästan 3 månader sen vi var där senast, men det är så bra där så nästa vecka måste vi dit igen :-) Didrik var lite trött så han var lite lugnare än vanligt, men verkade ha roligt ändå. Asta och Marie var också där :-)

Didrik somnade när vi var på väg från öppna förskolan. Jag gick lite på stan, köpte nya vantar till Didrik och ett par strumpor och två par byxor till mig. Kl 13:20 mötte vi Didriks farmor och då hade han precis vaknat. Hon och Didrik var på biblioteket medans jag var hos tandläkaren. Jag hade inga hål, men en massa tandsten, som vanligt. Men nu är munnen ren och fräsch. Dock känner jag mig lite mörbultad i munnen.

När jag var klar hos tandläkaren gick vi och fikade. Didriks farmor bjöd på en semla som jag och Didrik delade på. Sen gick vi lite på stan. Jag hittade en jättefin vårjacka till Didrik, men den var redan slut i hans storlek så jag hoppas att den finns på en annan affär. Marcus kom och hämtade oss strax innan 17. Ikväll blev det mat från matkassen, en fiskrätt som Didrik älskade.

Trots att Didrik bara sov en timme på dagen idag så var han pigg och glad nu ikväll. Efter lite välling så somnade han gott i min famn :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar