torsdag 20 februari 2014

Dagens Didrik 20/2

Det är ju så typiskt. De morgnar när vi måste gå upp tidigt då sover Didrik som en stock, men som imorse när vi inte hade någon tid att passa, då vaknar han klockan 6 :-(

Inatt har det kommit massa snö igen. Blä, tycker jag som hade hoppats på vår.

Jag trodde att Didriks förkylning var borta så vi gjorde oss redo för öppna förskolan, men helt plötsligt började det rinna igen. Och jag vet vad jag tycker om snoriga barn på öppna förskolan så vi stannade hemma. Fick kände jag att jag var tvungen att träffa någon. Och som tur var ville våra bästisar Marie och Asta träffa oss. Vi promenerade till en pulkabacke i gamla Bomhus. Didrik höll på att somna på vägen dit och verkade inte alls vara på humör för pulkaåkning, men så fort han fick se Kitty så blev han överlycklig. Asta har varit sjuk så hon var lite hängig, men Didrik röjde runt ändå. Det var lite svårt att gå på ojämnt underlag med snö, men han kämpade på.

Helt enligt plan så somnade han i vagnen på väg hem. Han vaknade efter en timme, som vanligt. Dock var han jätteledsen. Jag trodde att han var hungrig så han fick mat. Han åt med god aptit, men blev inge gladare. Han gnuggade ögonen så jag satte mig i soffan med honom och han somnade nästan på en gång, och sov i över 2 timmar. Jag hann se massa avsnitt av Mad Men. Egentligen skulle vi ha fikat hos vår granne kl 15, men Didrik sov fortfarande och jag trodde att han höll på att bli sjuk, så vi ställde in. Att sova över 3 timmar mitt på dagen är inte alls likt Didrik. Men när han vaknade var han pigg och glad. Och jag fick honom nästan att kissa på pottan, eller det kom några droppar iallafall. När Didrik var mindre så satte vi honom på pottan bara för att vänja honom, men han hatade den och skrek. Så vi slutade. Nu var det jättelänge sen han satt där, men idag ville han nästan inte gå därifrån.

Var det märks att det händer mycket utvecklingsmässigt med Didrik nu. Idag tittade han på när jag byggde med Duplo och helt plötsligt kunde han sätta ihop och plocka isär bitar. Så klart är det fortfarande mest roligt att stoppa i munnen eller förstöra det jag har byggt, men kan gjorde ändå något helt nytt idag :-)

Didrik är inne i en riktig bär-mig-period. Han vill upp och se och trycka på allt och bär man inte upp honom så skriker han. Men jag orkar inte gå och bära honom hela tiden så vi är inte helt sams, haha.

Ikväll blev det blodpudding till middag. Didrik älskar det verkligen. Och när Marcus var och tränade passade jag och Didrik på att bada. Det är verkligen en favorit :-) Trots jättevilan somnade han i min famn strax efter kl 20. Ville inte alls lägga ifrån mig honom. Han luktar så gott när han är nybadad <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar