måndag 24 februari 2014

Dagens Didrik 23/2

Men vad är det som händer, Didrik har fått två tänder till, bara så där. Har ingen aning om när de tittade fram och helt framme är de också. De sitter rätt långt in i överkäken, en på varje sida, så de är rätt svåra att se. Nu har han 10 tänder som är helt framme och en som syns, men som inte helt spruckit igenom ännu.

Didrik sov hela natten, och vaknade vid 5:50. Jag tog in honom till oss och vi sov vidare till 7:30, då var jag tvungen att väcka båda mina killar. Det var nämligen dags för babysim igen. Didrik tyckte att det var ännu roligare den här gången och idag fick vi göra fyra olika övningar.
1. Hälla vatten över huvudet på honom
2. Öva honom att ta det djupt andetag
3. Simma med honom axel mot axel
4. Lära honom att hålla fast sig i poolkanten och hålla emot med fötterna.
Det gick riktigt bra, han lärde sig snabbt :-) men han är ju så gammal nu och absolut inte rädd för vatten så det är ju kanske inte så konstigt. Vi badade i över 45 minuter. En av Marcus kompisar var där och fotade, hoppas att vi får se bilderna snart.

Efter badet åkte vi direkt till Ica Maxi och handlade. När vi kom hem skulle jag springa, men jag var tvungen att ge upp redan efter 1,5 km. Jag har haft ont i ett knä sen i torsdags och det gick verkligen inte att springa. Jag som var så himla sugen fick snällt promenera hem istället.

Didrik sov som vanligt drygt en timme. På eftermiddagen var Didriks farmor och farfar här och fikade. Jag gjorde en jättegod fruktsallad av mango, svarta vindruvor, clementiner och banan. Gissa om Didrik älskade det :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar