onsdag 26 februari 2014

Dagens Didrik 26/2

Tänk vad Didriks sömn har blivit bättre sen hans tänder har kommit fram. Igår kväll somnade han 19:45 och sov i sin egen säng till 6:30. Hade du inte varit för att Marcus precis skulle gå upp så hade jag säkert kunnat få Didrik att somna om. Minns inte när Didrik sov 11 timmar i sträck senast, men det var riktigt skönt. Och vilken skillnad det är att få sova själva i vår säng. Det är ju så mysigt när Didrik sover hos oss, men ingen av oss sover ju speciellt bra. De senaste nätterna när Didrik har varit vaken så har jag fått honom att somna om i hans säng på bara någon minut.

Idag har jag och Didrik haft en hemmadag. Jag försökte underhålla honom med kritor och lera, men kan var inte alls intresserad, så vi gick ut istället.

Det blev tidig lunch idag, redan vid 11:20. Didrik var jättetrött och somnade 11:45. Efter 1 timme och 15 minuter (standard) hörde jag att kan var vaken, men han såg inte speciellt pigg ut. Vi satte oss i soffan och han somnade om nästan direkt och sov i min famn i 1,5 timme. När han väl vaknade blev det lite bråttom. Vi fick snabbt sätta på oss kläderna och sen promenerade vi ner på stan. Jag har bara mina framåtvända vagnar hemma och när Didrik åker i en sån blir han helt stum av förundran över allt han ser. Han vinkar till alla han ser och brummar som bilarna, men han säger ingenting.

Vi mötte Marcus på stan, han tog Didrik och åkte hem med honom medans jag tränade och åt middag med en kompis.

Didrik och Marcus hade badat tillsammans och spelat gitarr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar