tisdag 30 juli 2013

Dagens Didde 30/7

Aah, världens bästa son sov 11 timmar och 40 minuter i sträck inatt, fantastiskt skönt. Den bästa stunden på dagen är när jag går in till Didrik på morgonen och möts av hans underbara leende. Imorse var den stunden bättre än bäst, både jag och Didrik var utvilade :-)

Efter frukost ringde Didriks farmor och undrade om hon fick ta hand om Didrik idag och självklart fick hon det. Marcus skjutsade dit honom vid 11 och vi hämtade honom vid 17:30. Allt hade gått jättebra, som vanligt :-) Att se hur glad han blir när vi hämtar honom är också något som får mammahjärtat att klappa lite extra hårt!

Det har varit mulet och regnat hela dagen så jag och Marcus har fått mycket gjort i huset. Bland annat har Marcus lagt golv i klädkammaren och jag har sorterat kläder och packat upp och diskat allt som ska vara i vitrinskåpet.

När Didrik kom hem var det dags för kvällsmat, och det blev hans absoluta favorit, fisk. Han slukar alla fiskrätter vi ger honom. Nu äter han 8-månaders mat utan några problem alls. Det krävdes visst bara lite övning så gick det bra att äta mat med lite större bitar i.

Marcus träningar har dragit igång igen så nu blir det jag som nattar själv på tisdagar och torsdagar. Men 95% av gångerna går det på under 10 minuter. Idag var han så trött att jag inte ens behövde gå in och vända på honom. Han sov bara middag två gånger idag. Tror att jag ska försöka få in den rutinen nu. Men allt beror förstås på hur länge han har sovit på natten och hur länge han sover på förmiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar