onsdag 3 juli 2013

Dina bröst är som svalor som häckar

I söndags slutade jag att amma. Tror att både jag och Didrik tycker att det är skönt. Jag har ju bara ammat två gånger per dag ett tag nu och i torsdags tog jag bort eftermiddagsamningen. Kände ganska snabbt att det var lika bra att sluta helt. Och Didrik verkar inte sakna det ett dugg. Han har inte sträck sig mot bröstet en enda gång.

Det känns som att det var ett gemensamt beslut. Didrik var inte speciellt intresserad av att amma nu på slutet och sen han började äta riktig mat har han växt bättre.

Jag trodde att det skulle bli krångligt bättre man ska iväg på saker, när man ammar har man ju alltid maten med sig och den är alltid i rätt temperatur. Men jag tycker faktiskt att det är bättre att ge honom riktig mat. Visst måste man planera lite mer, men den dagen kommer ju någon gång ändå.

Jag tänkte ju fortsätta nattamma ett tag, mest för att det var bekvämt, men nu har jag insett att det faktiskt för fortare att ge Didrik flaska än att amma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar