fredag 5 juli 2013

Dagens Didde 5/7

Lillesöt sov lite längre idag, till 7:50. Det passar mig alldeles utmärkt, håller tummarna för att det kan fortsätta så nu :-)

Inatt hade det hänt en kissolycka. Min stackars bebis var helt blöt och likaså sängen. Och allt var mitt fel. Didrik använder strl 4 på blöjor nu, men vi har haft några strl 3 kvar på nattblöjorna, så vi har använt dem. Och då går det visst så här :-(

På förmiddagen var vi och hälsade på Johanna, Joel och Doris. Didrik tycker att det är så spännande med andra barn. Han tittade storögt på Doris hela tiden. Doris var snäll och lånade ut några av sina leksaker, dels en leksaksmobil och dels en kassaapparat, båda med ljud. Didrik tyckte att de var jätteroliga. Vi måste verkligen uppdatera hans leksaksförråd.

Vi åt lunch hos mamma, sen följde vi henne till tåget. Tråkigt att hon åkte, men både hon och pappa kommer snart tillbaka. Jag och Didrik gick på stan ett tag. Vi träffade Isabell och hennes föräldrar. Vi sällskapade med dem ett tag, det var riktigt trevligt! Sen shoppade jag så klart lite kläder till Didrik. Polarn och pyret hade ännu mer rea. Didrik fick ett par badbyxor, en body, ett par shorts och strumpor. Jag köpte strumpor till mig själv också, så nu har jag och Didrik matchande strumpor, hur gulligt är inte det!?

När Marcus slutade kom han och mötte upp oss. Vi tog en promenad på Gävle strand. Vi var hungriga så vi åkte upp i skybaren och åt middag där. Didrik sov tills maten serverades. Under tiden vi åt satt han i vagnen och lekte sen satt han i en fåtölj och hängde med oss.

Didrik börjar förflytta sig mer och mer. När han ligger på mage kan han ta sig baklänges och när han sitter kan han ta sig framåt. Men än så länge går det väldigt sakta och han tar sig inte långt alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar