lördag 15 juni 2013

Parenthood

Jag hade helt glömt bort hur det var när Didrik vaknade flera gånger per natt. Han somnade i bilen kl 22:30. Sen vaknade han 2:15, 5:00 och 6:20. Tror att det var magen som spökade. 6:20 tyckte Didrik att det var dags att kliva upp. Jag var tröttare än tröttast. Men som tur är har jag världens bästa föräldrar, som var vakna, som tog han om min fina son. Jag fick sova vidare till 9.

Samma sak var det igår. Didrik vaknade 7:30 och tyckte att det var dags att gå upp, jag var inte riktigt lika sugen. Mamma tog hand om honom då oxå, och jag fick sovmorgon, ända till 9:45. Och när jag vaknade tog mamma en promenad med Didrik, så jag fick ge mig ut på en löprunda. Åh vad skönt det var.

Jag känner mig oerhört lyckligt lottad som har föräldrar som alltid ställer upp, i vått och torrt! En sån mamma ska jag oxå bli!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar