tisdag 25 juni 2013

Dagens Didde 25/6

Aah, Didrik sov från 20:30 till 7:10. Vi klev upp vid 7:30 och då ammade Didrik. Det var kanonväder ute. Vi gick ut och gungade. I lekplatsen träffade vi en jättefin katt, men han var lite läskig. Jag vågade inte klappa honom även fast han kom fram och strök sig mot mitt ben. Didrik upptäckte sin skugga när han gungade, den var väldigt intressant. Didrik somnade nästan i gungan. Jag hade tänkt att Didrik skulle sova i sin säng, men han somnade i vagnen innan vi kom hem. Lekparken ligger en minut ifrån oss. När Didrik sov passade jag på att lapa lite sol. Åh så skönt det var.

Eftersom Didrik vaknade tidigare än vad han brukar göra så åt han lunch redan kl 11:15. Han smaskade och åt. Ris, rotfrukter och kyckling bjöds det på idag.

På eftermiddagen träffade vi mammagruppen. Jag ammade när vi var iväg. Det är ju jättepraktiskt, men jag har nog bestämt mig för att sluta amma på eftermiddagen också. Jag ska byta ut det målet mot ett mellanmål, till exempel fruktpuré. Tror att jag ska börja med det på torsdag. Vi fått se hur det går.

Ikväll har vi städat och bakat. Imorgon får vi nämligen finbesök. Hela familjen längtar!

Det var lite svårt att lägga Didrik ikväll. Det var så sjukt varmt i hans rum. Han vaknade efter en och en halv timme och var jätteledsen. Jag tror att det var för att det var så varmt. Innan jag la mig gick jag in och kollade till honom. Han var så söt, han låg på sida och hade bara blöja på sig. Tror att jag måste titta till honom varje kväll, bara för att få se det där söta lilla knytet <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar