lördag 1 juni 2013

Dagens Didde 1/6

Didrik är vaken en gång per natt nu, inte helt optimalt. Han vakande igen 8:30, och då var jag SÅ trött.

Jag och Didrik har varit ensamma hemma hela dagen och kvällen. Marcus är på svensexa.

Didrik sov mellan 11 och 12, då passade jag på att ligga i en solstol och läsa Mama. Sen åt Didrik lunch, kyckling med grönsaker och päronpuré till efterrätt. När det var dags för nästa sovpass så försökte jag få honom att sova i sin säng, men det var helt omöjligt. Jag gav upp efter 40 min. Sen satte jag honom i vagnen och började gå. Didrik somnade efter 2 minuter och sov i 1 timme och 45 minuter. När han vaknade var det dags för middag, ikväll blev det vegetarisk lasagne och han älskade det. Till efterrätt bjöds det på päron- och mangopuré. Didrik äter mer Och mer för varje portion och han blir mer och mer mätt och mindre intresserad av att amma. Ska nog satsa på att gå över till mat mer och mer. Vi har inte provat gröt på riktigt ännu, kanske är dags för det imorgon.

Innan nattningen så får Didrik fortfarande ersättning, kanske ska prova att ge honom välling nån kväll och se vad han tycker om det. Jag har helt slutat att amma på kvällen, det är faktiskt rätt skönt. Nattningen ikväll gick inte riktigt lika smidigt som den brukar. Didrik la sig på tvären i sängen och fastnade lite och blev förbannad, men efter att jag hade lagt honom till rätta kom han till ro. I vanliga fall tar nattningen bara några minuter ikväll tog den kanske 15 minuter, så jag ska nog inte klaga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar