måndag 3 juni 2013

Animal kingdom

Mina två lurviga älsklingar kommer lite i skymundan just nu.
Usch, jag har dåligt samvete för hur lite uppmärksamhet de får. Den det märks mest på är Nelson. Han är jättenere och sover mest hela dagarna. Ett tag var han väldigt ful i pälsen och det är ett symtom på att de inte är helt tillfreds med livet, men det har som tur är blivit bättre. Nille har blivit en riktig utekatt. Han är ute nästan hela tiden, så honom går det ingen större nöd på. Han hänger mest med grannens tre katter. Igår kväll hängde de fyra på tennisplanen bakom vårt hus. En av dem hade fångat en mus och de andra tittade på. Häromkvällen var det Nille som hade tagit en mus och så satt det tre andra katter på vår tomt och tittade på. De är ju för söta!

Just nu ligger jag och myser med Nelson i sängen. Det gäller att passa på när Didrik sover. Jag lovar mig själv att jag ska ge katterna mer uppmärksamhet; att jag ska vara med dem när Didrik sover, men det är så mycket som ska hinnas med när han sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar