måndag 10 juni 2013

Dagens Didde 10/6

Inatt blev det inte riktigt lika mycket sömn som jag hade behövt. Didrik somnade redan innan kl 21. Men eftersom Nelson var borta så somnade inte jag förrän kl 0:45. Sen vaknade Didrik kl 4:05, då hade han vänt sig och låg på mage. Han var vaken och åt i 20 minuter. Sen vaknade han igen vid 7:30. Jag hade inte sovit klart då, men det hade tydligen han. Vi låg kvar i sängen och myste. Vi tittade på Barbapappa, Pingu och Teletubbies på min mobil. Didrik var helt förtrollad.

Till frukost fick Didrik 210 ml ersättning. När Didrik åt kom Mamma hit. Hon hjälpte mig att städa lite efter helgen och sen var hon barnvakt när jag var på en avslutningslunch med projektet som jag jobbade i förut. Efter lunchen gick jag på stan och shoppade lite till Didrik. Det blev två bodysar och ett par shorts på Polarn och pyret. Nu köper vi storlek 74, det är inte långt kvar tills det är dags att byta storlek igen.

Didrik och mormor hade ätit lunch, pasta med broccoli, och varit i en lekpark och gungat.

När jag kom hem tog vi en promenad till Bvc och vägde Didrik i väntrummet. Nu väger han 7520 gr, han har gått upp 350 gr på två veckor. Det känns skönt att han går upp mer nu när jag inte ammar så mycket. Har bestämt mig för att amma två gånger per dygn om det funkar och senast när Marcus får semester så ska jag sluta helt. Anledningen till att jag ska vänta till Marcus får semester är att vi ska försöka vänja av Didrik med att äta på nätterna då, om det går. Går det inte så får det bli välling på nätterna.

Efter bvc promenerade vi hem till mamma. Vi var in på K-rauta och köpte en babygunga som Didrik ska ha i Dalarna. Ikväll var vi och handlade på Ica Maxi. Vi köpte en liten pool till Didrik. Nu är vi redo för sommarvärme!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar