söndag 23 juni 2013

Dagens Didde 23/6

Didrik var vaken vid 3 och sen vaknade han kl 7 idag igen och tyckte att det var morgon. Marcus var snäll och tog honom då. Jag var jättetrött, så trött att jag sov till 10:00.

Didrik hade fått ersättning på morgonen, så när vi åt frukost fick han lite fruktpuré. Sen tog vi en långpromenad i det fina vädret. Tyvärr mulnade det på under dagen, men det har varit 25 grader varmt.

Didrik åt torsk med potatis och grönsaker till lunch, det gillade han verkligen! Efter lunchen tig jag ut Didriks lilla pool. Vi hade den på baksidan den här gången. Det var lite mjukare att ha den på gräsmattan. Han tyckte att det var jätteroligt att bada. Nu när han sitter stadigt så kunde han plaska massor. Efter badet åkte vi och handlade mat.

Det blev lite dumt med Didriks mat. Jag fick amma honom på en parkbänk utanför Ica Maxi, men mätt blev han och det är ju huvudsaken. Det blev så sent så vi hoppade över gröten. Han fick ett litet mellanmål istället. Det blev ett smörgåsrån med lite smör och hemmagjord fruktpuré. Det blev succé. Han älskade smörgåsrån. Jag har fortfarande inte riktigt bestämt mig hur jag ska göra med amningen, om jag ska fortsätta som jag gör nu, eller om jag ska sluta helt om några veckor. Jag har ju haft lite svårt att komma på mellanmål, men smörgås/smörgåsrån tycker han ju om. Har även hört att man kan prova att ge turkisk yoghurt med frukt. Det ska jag nog prova imorgon :-)

Det blev lite tokigt med Didriks sömn idag också. Så vi la honom redan kl 20:15 och han somnade direkt. Får se hur natten blir och när Didrik tycker att det är dags att gå upp imorgon.

Didrik har varit jätteglad idag. Han skrattade massor när jag sjöng för honom.

Jag har hunnit med att springa idag också. Det var varmt, men det fick riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar