måndag 3 juni 2013

Dagens Didde 2/6

Didrik hade magknip på natten. Han vaknade 0:15 och var jätteledsen. Antar att det var den nya maten. I och med att jag funderar på att sluta amma så ville jag inte göra det. Vet ju att han blir lugn av det, men jag vyssjade och vaggade honom och efter 25 minuter somnade han om. Han vaknade igen kl 6:10, då fick han mat. Sen vaknade han igen vid 9, och då ammade jag honom igen.

Kl 12 tyckte jag att det var dags för Marcus att gå upp. Han var faktiskt ganska pigg. Vi gjorde en portion gröt till Didrik till lunch. Han åt upp allt!!! Jag blev helt förvånad, så mycket har han aldrig ätit, men han verkade gilla det.

Jag ammade igen på eftermiddag och till kvällsmat fick han vegetarisk lasagne och fruktpuré till efterrätt. Sen ammade jag en gång till och innan han somnade så fick han 2 dl ersättning. Så här tror jag att vi ska lägga upp det ett tag, det känns lite som ett vinnande koncept :-)

På eftermiddagen var vi och köpte en gåstol till Didrik. Han gillar inte riktigt att vara på golvet längre. Han behöver lite omväxling. Han är lite för kort för den just nu, men man kunde göra om den till en gunga. Tror att den blir bra.

I morse hade vi Didrik på mage i vår säng. Han gillar det fortfarande inte, men vi måste öva. Han börjar försöka dra upp sina knän. Vi får fortsätta övandet. Det gick nästan bättre i sängen än på lekmattan på golvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar