tisdag 18 juni 2013

Dagens Didde 18/6

Idag tog jag och Didrik en riktigt sovmorgon. Vi klev inte upp förrän 9:30 :-) Antagligen hade Didrik varit vaken ett tag, men han är så nöjd när han vaknar så han ligger och tittar på sin mobil ovanför sängen. Jag vaknar varje morgon av att han ligger och småpratar för sig själv. Det är fantastiskt mysigt. Och varje morgon när jag går in till honom så möts jag av hans underbara leende!

Didrik slog på stort och sov middag i 1,5 i säng. Då han jag flyttpacka massor. Det är ju mindre än fyra veckor tills vi flyttar så börjar verkligen bli dags att ta tag i det. På eftermiddagen kom Didriks farmor hit och lekte med honom. Han blir bättre och bättre på att ligga på mage, och han börjar lyfta upp benen och rumpan. Men än så länge är det väldigt försiktiga försök. Jag tror inte att Didrik kommer krypa, jag tror att endera kommer han hoppa över det helt eller så kommer han hasa sig fram på rumpan.

Senare på eftermiddagen promenerade jag och Didrik till Marcus jobb. Han slutade kl 16. Solen sken och det var väldigt skönt ute, så vi åkte och köpte sushi och satte oss i Boulougnerskogen. Tyvärr kom det fula moln ganska snabbt, men det var mysigt med en liten miniutflykt idag oxå :-)

På vägen hem handlade vi. Didrik satt i en kundvagn för första gången. Han tyckte att det var spännande.

När vi kom hem så gick jag ut och sprang. Det kändes väldigt tungt, men det blev en helt ok tid. Jag måste börja utöka mina rundor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar