tisdag 4 juni 2013

Dagens Didde 4/6

Vi jobbar på rutiner. Min tanke är att en dag ska se ut så här

8:30 Didrik vaknar och äter gröt eller välling (idag ammar han)

11-12 sova middag i sin egen säng

12:30 Grötlunch och lite fruktpuré

14:30-15:30 sova middag

15:30 mellanmål (idag amning)

18:00 middag barnmatsburk och fruktpuré

20:30 välling (idag 2 dl ersättning)

21:00 sova

Vi är inte riktigt där ännu, men vi är inte helt ute och cyklar iallafall.

Idag har jag och Didrik övat mycket på att sitta och på att ligga på mage. Det har gått riktigt bra! Didrik rullade från rygg till mage och till rygg igen, han rullade alltså ett helt varv, det har han aldrig gjort förut :-)

På eftermiddagen tog vi en powerwalk, 5 km på 50 min. Det är ett bra tempo för att vara mig med barnvagn. Det har varit sjukt ruggigt här idag. Jag hade till och med vantar på mig när jag var ute Och gick, inte helt ok.

Soliga dagar är det lite jobbigt för Didrik när solen skiner i ögonen på honom. Jag har funderat på att köpa en solskyddsgardin, men jag har läst så mycket om det här med att risken för plötslig spädbarnsdöd ökar när det blir för varmt i vagnen, plus att jag inte tror att Didrik skulle gilla den när han är vaken. Idag köpte jag ett parasoll till vagnen, det är inte heller helt ultimat, men det kostade bara 40 kr så det kan vara värt att prova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar