tisdag 11 juni 2013

Dagens Didde 11/6

Didrik lyxade till det med att sova 9 timmar och 40 minuter i sträck inatt. Trots det var jag jättetrött när han vaknade 7:20.

Nu är jag och Didrik i Dalarna. Vi åkte på förmiddagen. Didrik sov från Gävle till Falun. Där handlade vi och åt lunch. Didrik fick pasta med broccoli och mango- och bananpuré till efterrätt. Sen sov han två timmar till, alltså resten av resan.

Didrik tycker att det är väldigt kul att blåsa bubblor med munnen och spotta, det är det senaste. Jan tycker oxå mycket om tandborsten som jag köpte till honom förra veckan. Den verkar riva skönt i det kliande tandköttet.

Ikväll fick han en ny gröt, äpplegröt. Det verkade väldigt gott. Han åt en hel portion kl 19:30 och kl 21:00 drack han 2 dl ersättning/välling. Imorgon tror jag att jag ska ge 75% välling och 25% ersättning. Det jag ger nu är 50/50.

Didriks morfar har monterat upp gungan som Didrik fick av mormor igår. Det blev bara en snabb testgungning ikväll. Det var så mycket mygg och knott. Men Didrik tyckte att det var väldigt roligt. Imorgon ska vi gunga mera och kanske inviga den lilla poolen som mormor köpte till Didrik idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar