måndag 21 september 2015

Vecka 35

Jag skriver det igen, nu går tiden verkligen jättefort. Fattar inte riktigt vart veckorna tar vägen.

Jag mår fortfarande jättebra, bortsett från att jag har fått ont i ena sidan av magen när jag promenerar, cyklar eller böjer mig ner. Det är inte sammandragningar, utan känns mer som att det är tyngden av lillebror som gör ont. Det är precis där han har ryggen, i nedre delen av höger sida. Är rädd för att det är färdigcyklat och färdigpromenerat för den här graviditeten och det känns blä! Hur ska jag klara mig utan att röra på mig i kanske 7 veckor?!!? Usch, får en klump i magen bara jag tänker på det.

Jag sover fortfarande bra på nätterna, så länge jag får sova. Vaknar jag så har jag jättesvårt att somna om. Inatt kissade Didrik på sig, efter det var jag vaken i över två timmar. Inte så jätteroligt, men jag har varit förvånansvärt pigg idag ändå.

Jag missade att väga mig den här veckan, och det var kanske lika bra det. Vill nog inte veta vad vågen stannar på. Och framför allt inte vad den kommer stanna på de kommande veckorna om jag inte kan röra på mig.

Det känns att det börjar bli trångt där inne för lillebror. Han ligger mot revbenen nu, så det är lite jobbigt att sitta ned ibland. Dock är jag rätt säker på att han inte har vänt på sig ännu. Jag känner sparkarna på samma ställen som förut.

Vi lever fortfarande i nån slags bubbla och verkar inte förstå att BF närmar sig med stormsteg. Vi har inte förberett så mycket här hemma ännu. Men igår tog vi iallafall hem babykorgen från mamma och pappa och jag har gjort en packlista till BB-väskan. Men den är inte packad. Borde kanske göra det snart. Det är ju inte direkt så att sakerna används, och då kan de ju lika gärna ligga nedpackade som i en låda.

Didrik frågar varje dag om lillebror kommer snart. Idag när jag hämtade honom så kramade han magen och sa Har du saknat mig? Jag har saknat dig bebisen. Herregud så gulligt!
Dock är jag väldigt nervös för hur Didrik kommer reagera när lillebror kommer. Tänk om han blir jätteledsen och/eller arg på mig. Det är min mardröm. Just nu är han extremt mammig, på ett mysigt sätt. Jag försöker att ge honom massa uppmärksamhet, fast på ett rimligt plan. Jag kan inte komma så fort han ropar varje gång utan han måste lära sig att det faktiskt finns andra saker som jag också måste göra, såsom att laga mat och gå på toaletten.

Hur som helst så längtar jag massor tills lillebror kommer. Har suttit och titta på gamla foton från när Didrik var liten och drömt mig tillbaka.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar