fredag 4 september 2015

Dagens Didrik 2/9

Sen i juni har jag jobbat heltid, men under sommarmånaderna har vi sommartid på jobbet, vilket innebär att vi jobbar en timme kortare varje dag. Så det har inte märkts att jag har jobbat heltid, förutom när lönen kommer då. Från och med 1/9 är det vanlig arbetstid, emn då har jag tagit ut en semesterdag i veckan fram till att jag går på föräldraledighet, så då är det som att jag jobbar 80%, men får betalt för heltid. EN väldigt bra lösning.

 

Idag är första dagen jag är ledig. Marcus har också tagit ledigt resten av veckan. Vi har haft en supermysig dag. Didrik vaknade rätt tidigt, redan vid 6:30. Men han var inte jättepigg, så jag och han satt om myste i soffan och tittade på Chuggington, favoritprogrammet just nu.

 

På förmiddagen åkte vi till Järnvägsmuséet. Det var jättelänge sen vi var där, och Didrik älskade det. Han är ju så förtjust i tåg så det var himmelriket för honom. På eftermiddagen var Didrik och Marcus nere i källaren och byggde lite på en hylla. Didrik är så söt när han ska hjälpa till, vill göra precis som pappa.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar