torsdag 17 september 2015

Dagens Didrik 16/9

Från ingenstans igår kväll fick Didrik nästan 40 graders feber. När vi kom hem från jobb och föris så sa han att han var jättetrött och ville gå och lägga sig. När vi skulle äta middag grät han bara. Jag tog febern på honom och termometern visade 39,6. 

Efter lite mat och gos i soffan blev han lite gladare och piggare och ville bada. HSB fick alvedon och somnade gott vid 20-tiden. Jag förberedde mig på en kaosnatt, men blev väldigt glatt överraskad när jag vaknade kl 5:50 av att han ropade mamma Maria. Marcus tog honom så jag kunde sova vidare till 6:50.

Idag har varit min lediga dag. Gud vad nöjd jag är över att jag är ledig en dag i veckan istället för att sluta tidigt flera dagar. Det är så skönt att slippa stressa iväg nånstans på morgonen. 

Didrik har varit feberfri hela dagen, men lite matt. Vi spenderade större delen av förmiddagen i soffan framför TV:n. 

Mamma har varit här hela dagen. Hon har tvättat alla fönster och bytt gardiner. Vad skulle jag göra utan min fantastiska mamma?

Efter lite sömn för både mig och Didrik gick vi till en lekpark i ett grannområde. Trots att den bara ligger några minuter bort så har vi aldrig varit i den förut, men jag tror att det är en ny favorit. Det fanns ju ett tåg. 

Didrik är lite rolig. Han tycker att det är gott med medicin, både alvedon och hostmedicin dricker han gladeligen. Ikväll innan han somnade låg han och vrålade Jag behöver alvedon. Sjävklart fick han inte det eftersom han inte hade någon feber. Men det är svårt att hålla sig för skratt. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar