söndag 20 september 2015

Dagens Didrik 18/9

Didrik fick vara hemma från föris igår också. Han hängde med mormor hela dagen. Det hade gått jättebra, även fast det för första gången strulade lite när vi lämnade honom. Han ville inte alls att vi skulle gå. Didrik är inne i en riktigt mammig period. Jag antar att han känner på sig att den stora förändringen börjar närma sig.

Imorse öste regnet ned och det var min tur att lämna på föris. Marcus hade tagit bilen till jobbet, men han fick komma och hämta oss. Jag var inte alls sugen på att cykla i det skitvädret. Tur att vi både har jobb med flextid. Lämningen gick inte alls bra idag. Alla stora barn var på Didriks avdelning och då blir Didrik alltid lite avvaktande. Sen var det ingen av hans fröknar där just då, så det blev lite kaos. Didrik klängde sig fast kring mig och började gråta när jag försökte säga hej då. När hans fröken tog honom började han gråta ännu mer. Trots att det är jättejobbigt att gå så vet jag ju att det inte blir bättre av att dra ut på det, så vi gick. Men vi var tvungna att fixa lite med extrakläder i hallen. När vi sen skulle vinka genom fönstret så hade gråten redan gått över. Det kändes så klart jätteskönt, men det skär ändå i hjärtat när det blir så här.

Dagen på föris hade gått jättebra, inte en enda kissolycka. Måndag och tisdag den här veckan hände det sammanlagt 3 olyckor per dag, två på föris och en hemma. Onsdag och torsdag hände inget hemma och han sa till och med till när han behövde bajsa. Det går verkligen upp och ned. När det är dåliga dagar har jag bara lust att ta fram blöjorna igen, men jag vet att det inte är något alternativ.

Marcus hämtade Didrik vid 15:45 idag, sen åkte de på pappa-barn-bad. Idag följde Asta och Christoffer med. De var där i 2,5 timme, och hade haft jätteroligt! Didrik har tydligen gjort jätteframsteg i vattnet sen de började gå och bada en gång i veckan. Jag längtar tills jag kan följa med och sen honom.

De kom hem vid 19-tiden. Didrik var rätt trött och vill ha mjölk och smörgås. Vi hann med lite mys i soffan innan det var dags att lägga Didrik. Sen tittade jag och Marcus på Idol och hade en riktig myskväll.

Som pricken över i:t den här fredagen möttes vi av ett nystädat hem när vi kom
hem. Världens bästa mamma hade varit här och storstädat hela huset. Vet inte vad vi skulle göra utan henne! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar