lördag 26 september 2015

Barnmorskebesök 5

Igår var jag hos barnmorskan på en vanlig koll. Min vanliga, Viveka, är på semester så jag fick gå till en annan. Hon mätte magen, lyssnade på hjärtat och tog blodtrycket. 

Vi pratade lite om hur jag har mått under graviditeten och hur jag känner inför det planerade snittet. 

Vecka 35+5
Vikt 66,5 kg
Blodtryck: 115/50
SF-mått: 33
Bebisens hjärtljud: 140

Jag hade lite högre blodtryck än tidigare, men eftersom jag har haft så lågt tidigare i graviditeten så var det ingen fara alls. Och enligt vågen på MVC hade jag bara gått upp 100 gr på två veckor. Det var ju jätteskönt, men lite konstigt kanske. Men eftersom jag redan har gått upp så mycket i vikt så var ju inte det nåt konstigt heller. 

Efter jobbet var jag på Kappahl och köpte ett par pyttebyxor till lillebror. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar