måndag 21 september 2015

BB-väskan

Jaha, vad ska man ha med sig till förlossningen och till BB? Förra gången klarade jag mig ju på en Delicatoboll, men sen fick ju Marcus åka i omgångar och hämta saker, så vi kanske ska vara lite mer förberedda den här gången.

Jag har googlat och hittat måna packlistor, jag har tagit det bästa från flera stycken. Det här består packlistan av just nu. Kanske kommer något försvinna och kanske kommer jag på något som jag har glömt.

Kom gärna med tips :-)

Till Lillebror: (strl 44/50)
3 byxor
3 bodys
3 pyjamaser
3 mössor
3 p strumpor
1 filt
1 snuttefilt
1 napp
Babyskydd med miniåkpåse
Babynest (detta får ligga i bilen och tas upp vid behov)
Till Mig:
2 amnings BH
2 amningslinnen/T-shirt
2 p mjukisbyxor (pyjamas och tights)
2 par "tanttrosor"
2 cardigans
1 ombyte att åka hem i.
Tofflor
Strumpor

Amningsinlägg 3-4 par.
Purelan (motverkar ömma & såriga bröstvårtor)
Tandkräm och tandborste
Lypsyl
Hårsnoddar
Deo
Schampoo, balsam och duschcreme
Bodylotion

Sminkväska
Hårborste
Kontanter
Körkort
Vetekudde
M's bag:
Ombyte
Laddare
Deo
Tandborste
Hörlurar
Tofflor
Dryck och snacks
Tidsfördriv
Kamera + laddare
Vattenflaska

Plånbok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar