måndag 7 september 2015

Vecka 33

Jag börjar bli lite less på att vara gravid, eller egentligen inte på att vara gravid utan mer på att vara tjock och att inte kunna röra mig som jag vill. 

Jag vet egentligen inte varför jag klagar. Jag mår fantastiskt bra! Jag har inte ont någonstans, jag har ingen halsbränna, jag har inte svårt att sova och jag är inte trött. Det enda är att jag inte kan ha mina ringar längre och att fötterna svullnar. Jag har börjat använda stödstrumpor och sover med fötterna högre upp än vanligt. 

Sen är ju inte tålamodet vad det brukar vara och det har blivit lite flåsigt att cykla till och från jobbet och promenera, men jag kämpar på. 

En sak som har hänt den senaste veckan är att det har börjat bli lite obehagligt att böja sig ned. Det märks att lillebror växer och tar mer och mer plats i magen. 

Tiden går fort nu och det är mindre än 50 dagar kvar till BF. Jag känner mig rätt oförberedd inför förlossningen, men det gick ju bra förra gången. Har fått två förlossningsböcker av en kompis. Började läsa den ena när jag väntade Didrik och jag tyckte att den var bra. Hoppas att jag hinner läsa lite längre den här gången. 

Vikt: 65,8 kg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar