lördag 26 september 2015

Dagens Didrik 26/9

Ännu en vecka har passerat och det är helg igen.

Torsdagen och fredagens lämning på föris gick bättre än i början av veckan. Han grät inte, men ville inte att vi skulle gå. Något som däremot har börjat fungera jättebra är bajsandet, både hemma och på föris. Han säger till och går sen och sätter sig på toaletten. Och nu bajsar han varje dag.

Igår kväll var Marcus och Didrik och badade, som vanligt. Jag jobbade rätt länge, så vi kom hem samtidigt. Då hade vi fredagsmys i soffan. Didrik fick bestämma tilltugg, och det blev popcorn. När han hade somnat hade jag och Marcus mys i soffan framför Idol.

Idag har det varit kanonväder ute. Jag och Didrik mötte upp Isabell och hennes föräldrar i en lekpark på förmiddagen. Barnen busade och vi vuxna umgicks. Dock är Isabell fortfarande inte helt snäll mot Didrik. Men han gör inget tillbaka utan säger till henne. Jag är så stolt och imponerad över att han inte puttar eller slår tillbaka. Min förståndiga kille.

På eftermiddagen lekte vi lite med hans träjärnväg. Han tycker att det är så roligt. När vi flyttade ut skötbordet från hans sovrum fick vi plats att bygga upp den där. Han är så nöjd över det.

Ikväll har det varit väldigt gnälligt och glansigt på ögonen. Tror att han håller på att bli sjuk. Håller alla tummar och tår för att så inte är fallet.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar