söndag 13 september 2015

See You again

I fredags efter att jag hade hämtat Didrik på föris åkte han och Marcus och badade på pappa-barn-badet i Bomhus. 

Jag passade på att ta en promenad. Lite fumlig som jag är nu när jag är så tjock och framtung, så ramlade jag. Tog emot mig med knäna och händerna, men även magen fick sig en liten stöt. Trodde inte att det var någon fara, men för säkerhets skull ringde jag till förlossningen. Fick prata med en jättegullig barnmorska, Stina. Hon trodde absolut inte att det var någon fara, men sa att vi var välkomna in på en undersökning om vi ville. 

När Marcus och Didrik kom hem åkte vi direkt och lämnade Didrik hos mormor och sen åkte vi till förlossningen. Vi hade inte ätit något så jag tog med ett päron och en påse Ahlgrens bilar. Fick lite flash-Backs från natten då Didrik föddes. 

Väl på förlossningen fick jag ligga med en CTG-kurva i 20 minuter och sen gjordes ett ultraljud, av samma läkare som jag har fått tid till om 1,5 vecka. Allt såg bra ut. Lillebror låg och sög på tummen. Dock blev läkaren lite orolig över att bebisen ligger i säte, alltså med rumpan nedåt. Han började prata om att boka in ett vändningsförsök. Jag berättade då att jag hade en tid hos honom den 22/9 för att kolla så att bebisen växer som han ska. Läkaren gjorde då ett till ultraljud och kollade på flödet i navelsträngen och på mängden fostervatten. Allt såg jättebra ut. Så vi hoppas så klart att lillebror fortsätter växa och att han vänder på sig till den 22/9. Vill helst inte vara med om några vändningsförsök. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar