söndag 13 april 2014

Nikon D5300

Vi har äntligen köpt en ny systemkamera :-) Vi har velat fram och tillbaka ett tag nu om vilken vi ska köpa. Vi var båda överens om att vi ville ha en bra systemkamera, men som vanligt när vi ska köpas elektronik så ska Marcus gå all in. 

Det blev en Nikon D5300. Hittills är vi jättenöjda, men jag kanske inte tycker att vi behöver alla finesser, men de är ju roliga att ha. En sak som jag tyckte var lite onödigt och som höjde priset rätt mycket var inbyggt WiFi, men Gud vilken bra grej! Jag kan föra över bilder trådlöst från kameran till mobilen, surfplattan och säkert till datorn också. Plus att jag också kan styra kameran med mobilen. Det vet jag inte riktigt när jag har användning för, men det är ju lite häftigt :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar