torsdag 10 april 2014

Dagens Didrik 10/4

Undrar om det kan vara tänder på g!? Didrik brukar ju sova lite oroligare då och så har han bajsat väldigt mycket idag.

Idag har Didrik och Marcus varit hemma. De har varit på öppna förskolan med Christoffer och Asta. Jag slutade strax efter kl 15 idag. När jag kom hem tog jag med mig Didrik ut. Vi gick mest omkring. Det är verkligen perfekt att bo i radhus nu. Vi kan ta en liten promenad utan att behöva oroa oss för bilar. Didrik kan traska omkring ganska fritt. Vi var i en sandlåda ett tag och han har börjat äta sand, blä.

Jag lagade mat ikväll också. Det blev frikadeller i tomatsås med pasta. Som ni kanske förstår har vi Middagsfrid den här veckan. Maten blev jättegod. Didrik älskade det. Han fick äta det mesta själv och som synes på bilderna så var det mat överallt. Oftast är han inte speciellt intresserad av att äta själv, men idag så ville han det. Det gick till och med med bestick. Iallafall i början.

Först idag har Didrik förstått hur man tar sig ur matstolen. Jag tror att han alltid har varit så intresserad av mat så han har inte haft tid att fixa med något annat. Men nu var det ju jättespännande att ställa sig upp, så nu gäller det att komma ihåg att spänna fast honom. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar