lördag 5 april 2014

Dagens Didrik 4/4

Det hände igen, Didrik sov 11,5 timme i sin egen säng :-) Jag vaknade till och med före honom. 

På förmiddagen var jag och fixade mina naglar. Mamma och pappa hade Didrik då. De var i Valbo köpcentrum. Jag mötte upp dem utanför Ikea när jag var klar. Vi åt lunch där. Didrik ville inte alls äta den maten han fick utan skulle äta samma som oss andra, så det blev kycklingfilé, pommes frites och bearnaisesås. Efter maten åkte mamma och pappa och jag kollade i affärer medans Didrik sov snällt i vagnen. Typiskt nog hittade jag ingenting :-(

När vi kom hem gick vi direkt till en lekpark i området och mötte upp en av Didriks kompisar och hans mamma. Det var jättehärligt väder ute. Didrik och hans kompis klättrade i klätterställningen, lekte med bilar och bollar och traskade omkring. Marcus kom hem vid 15:30 och kom också till lekparken.

Vi åkte till K-Rauta innan middagen och tittade på nya fönster. Didrik fick en egen sopkvast. Det tog rätt lång tid där, så jag lät Didrik leka med mina nycklar. Så fort han får en nyckel så ska han försöka sätta den i ett lås. Han ser och lär så himla mycket just nu.

Det blev hemmagjord pizza till middag. Det gillar verkligen Didrik.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar