måndag 7 april 2014

Dagens Didrik 7/4

Man ska vara försiktig med vad man önskar. Imorse vaknade Didrik 6:10. Och jag tror att det endast berodde på en bajsolycka. Han var inte speciellt pigg och inte på sitt vanliga strålande humör.

Vi var lite osams på förmiddagen. Didrik ville bli buren hela tiden och det orkar inte min rygg. När Didrik är trött slåss bits, nyps och rivs han väldigt mycket. Så förmiddagens ord var aj, nej, fy och sluta.

Det spöregnade ute så vi blev tyvärr kvar inomhus. Vi tänkte gå ut, men så insåg jag att Didrik inte har något vattentätt att ha på huvudet. Jag hade tänkt gå på öppna förskolan också, men Didrik är fortfarande snorig och då tycker inte jag att det känns rätt att gå dit med honom.

Vi klarade oss igenom förmiddagen. Dock var det rätt svårt att sysselsätta Lilleman. Vi testade kritor, lera, pussel, Duplo, räkna pengar i spargrisen, gunga på gungfåret, åka Bobbycar, leka med bilar m.m. Till slut var klockan 11:15?och det var dags för lunch. Didrik åt korvstroganoff och pasta med god aptit, men när vi var klara somnade han nästan i matstolen. Han somnade 11:45 och sov i 2 timmar och 20 minuter. När han vaknade var han sitt vanliga glada jag igen.

Vi tog bussen ned på stan och köpte en sydväst åt honom. Det blev en från Didrikssons :-) 

Ikväll har Didrik roat sig själv jättemycket. Tänk att det kan vara så olika. Didrik drar fram väldigt mycket saker på en dag, men nu plockar han undan efter sig om man ber honom. Han har lärt sig ett nytt ord också, kissa. Säger jag att jag ska gå på toaletten så säger han kissa. Det är så gulligt. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar